Poważny europejski gracz – Camper i sponsoring regat

Camper znany jest na całym świecie głównie za sprawą produkowanego przez siebie obuwia. Ten hiszpański producent od czterdziestu lat oferuje swoim klientom doskonale skrojone buty, które znajdują uznanie zarówno w oczach klientów, jak i wszelakich magazynów związanych z modą.

Początkowo firma czerpała inspiracje z kultury śródziemnomorskiej, do której należy przecież spora ilość mieszkańców Hiszpanii. Wraz z wejściem na zagraniczne rynki i zatrudnieniem projektantów z różnych krajów w Camperze nastał czas czerpania z rozmaitych wzorców, jednakże firma nie zapomina o swoich korzeniach, dzięki czemu przynajmniej część kolekcji ma w sobie nutkę tego śródziemnomorskiego sznytu.

W zeszłym roku Camper postanowił w inny sposób udowodnić swoje przywiązanie do morza, czego efektem był udział w Volvo Ocean Race. Ekipa Campera wraz z Emirates Team New Zealand obsadziła wspólnie jacht, który miał stać się ich domem na kilkanaście następnych tygodni.

Ta metoda promocji spotkała się z uznaniem konsumentów, którzy chętnie śledzili zmagania jedenastu osób (dziesięć osób załogi oraz jedna, będąca przedstawicielem mediów) z morskim żywiołem. Tego typu akcje znacznie przybliżają markę do konsumenta, dzięki czemu przenika ona głębiej do świadomości klientów budząc pozytywne emocje i skojarzenia. Camper wykonał więc świetny ruch, jednocześnie udowadniając, iż zacięcie do podejmowania odważnych wyzwań jest wpisane w tradycję firmy.